nedeľa 24. januára 2016

FLAPJACK ALEBO CEREÁLNA TYČINKA S ARAŠIDOVÝM MASLOM A ČOKOLÁDOU

Kedysi dávno za au-pairských čias v Anglicku sme s kamarátkou cestou zo školy nikdy neobišli obchodík so zdravou výživou a vždy sme si kúpili flapjack, v podstate to bol asi prvý BIO obchod, ktorý som kedy videla ( v roku Pána 1997 :-)) a hoci to bolo s vysokou dávkou kalórii, obe sme boli presvedčené, ako dietne sme si zamaškrtili...
No dnes je jasné, že aj orechy majú kalórie, ale všetci vieme, že maškrtiť sa dá aj inak.
Pôvodne som chcela pripraviť môjmu prvákovi na desiatu niečo sladké, aby som obmedzila sladké pečivá a keksíky, ale ako zatiaľ vždy, môj pokus ostal bez odozvy a s komentom : "to nie je ako z obchodu..." sa mi flapkach vrátil zo školy domov nezjedený...

No ale mne veľmi chutia, možno pre tú anglickú spomienku na mládí, ale hlavne s bonusom že viem, čo si do receptu dám.












Recept:

175 g ovsených vločiek
2 PL medu
2 PL agave sirupu
100 g masla
100 g trstinového cukru
75 g arašidového masla ( mám vlastné, 250 g pražených solených arašidov s 1 PL medu dlllho
                                      mixovať na maslo, chutí výraznejšie ako ten z obchodu, tentokrát aj synovi :-)

(100 g orechov alebo 2 rozpučené banány, v tomto recepte nie sú, ale už som robila aj banánové aj orechové flapjacky).

čokoládová poleva:

100 g  čokolády (ja som použila horkú)
35 g kakaového masla, prípadne iného tuku ( kokosový, maslo, určite nie ceru alebo iný stužený tuk)

Postup:

v miske nad parou si roztopíme maslá, med, cukor a sirup



pripravíme si menší plech,m vystelieme papierom na pečenie a odvážime ovsené vločky



hustú hmotu poriadne popritláčame na plech a zarovnáme


pečieme na 180 stupňov asi 20-25 minút



v miske nad parou si pripravíme čokoládovú polevu z čokolády a kakaového masla


na teplý flapjack vylejeme polevu a necháme v chladničke stuhnúť



krájame nožom namočeným vo vriacej vode, aby nám čokoládová poleva nepopraskala a flapjack je veľmi tvrdý a chrumkavý, treba ho odložiť do chladničky, kde za 1 -2 dni zmäkne, dobrú chuť :-)













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára