nedeľa 5. júna 2016

PESTO Z MEDVEDIEHO CESNAKU / WILD GARLIC PESTO












Robila som z jari cesnakové pesto, ale nenašla som si čas dať ho hneď na blog a potom už medvedí cesnak nerástol, tak som si povedala že o rok, ale ...robila som s ním niekoľkokrát pár receptov a je taký úžasný, že som sa rozhodla sa o moje tohtoročné 3 variácie podeliť.

I did this spring wild garlic pesto, but somehow I didn´t find time to write it on my blog and then it was no more growing of wild garlic, so I said to myself I will leave it for next spring , but... I did use my pesto lately in pasta cooking and it was so delicious, that I decide to share my 3 pesto variation with you even now.

 Najskôr treba nájsť miesto, kde medvedí cesnak rastie, netreba obtrhať celý trs, niečo treba nechať aj na koreni aby zarodil aj na budúci rok.

First you need to find place where wild garlic grows, no need to rip off the whole bunch, need to leave some leaves on root, for next year.

Mne stačilo na dne košíka na 4 poháre pesta, ktoré mi vystačia na celý rok. Viem, že ľudia ho aj sušia a melú ako korenie a robia iné recepty, ale na našom tajnom mieste na strednom Slovensku som stretla ľudí z Bratislavy ( čo mi len padla sánka) a jedna pani mala plný košík, zbierala asi deň, naozaj netreba veľmi veľa lístkov, netreba drancovať prírodu len preto, že je to zadarmo. Toto je jedna črta nášho národa, ktorú by som hneď vyliečila, keby bol liek, veľmi dúfam, že pani ten cesnak celý využije a spotrebuje.
I only collected leaves at the bottom of my basket, it was enough to make me 4 jars of pesto, which will last me the whole year. I know people dry it and grated it to use it as a spice or do other recipes, but on our secret place in middle Slovakia I have met people from Bratislava ( which dropped my jaw)  and one lady had collect it full big basket of wild garlic, I think she has been there the whole day, but there is no need to take it all, just because it is for free. This is one line in Slovak people character I really would like to cure, if it was possible. I really hope that lady will use all her wild garlic this year.


Cesnak si umyjeme a na jednu dávku som použila 2 hrste nakrájaného cesnaku, 2 čajové lyžičky soli , 1 dcl (alebo 100 ml) olivového oleja. Dobre zmixujeme.
Washed and air dried wild garlic I sliced and for one recipe I used 2 hand full of garlic, 2 tea spoons  salt, 1 dcl ( or 100 ml) olive oil. Mix it well.


Jedna dávka. 1 portion


Urobila som ďalšie 3 dávky, a k receptu som pridala 1 hrsť vlašských orechov. Alebo 1 hrsť strúhaného parmezánu. Ten orieškový je neskutočný.
I did other 3 portion, once I add 1 handful of walnuts. In other I add 1 handful of grated Parmesan cheese. That walnut one is simple amazing.





Keď som pesta naliala do pohárikov, zaliala som ich ešte lyžicou olivového oleja na zakonzervovanie, uskladnila som si jeden v chladničke a zvyšné v mraziaku. Postupne ich vyberám a varím s nimi samé mňamky  :-)

After I poured pesto in jars, I added on top 1 spoon olive oil for conservation. I store 1 jar in the fridge, the rest in freezer. Slowly I am using them up to cook all yummy dishes :-)










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára