pondelok 21. marca 2016

MYDLO S MOTÝLIM VZOROM FARBENÉ LEN S KAKAOM


Po mojom prvom úspechu s motýĺim vzorom, ktorý som dávala aj sem na blog ( tu) , som chcela vyskúšať postup na niekom, kto ešte mydlo nikdy nerobil a moja sestra už dávno chcela mydlo vyskúšať a obe sme z motýlieho vzoru boli nadšené, tak si u mňa vyrobila nádherné mydlo, farbené len s kakaom, bez akejkoľvek chémie, s esenciou vanilky s orchideou. Bola som len dohľad s čajíkom v ruke, mydlo urobila úplne sama.
No a na facebooku som na fóre mydlárov z celého sveta, ktorý robia len prírodné mydlá a len s prírodnými farbami, doslova prevalcovala fórum s našim mydlom, za noc sme mali cez 200 likov :-) neskutočne spokojná a hrdá som bola :-)

Mydlo vyšlo úplne nádherne, a ja som si overila svoj fotopostup, teda ak niekto váhate, zvládne to aj začiatočník, treba si prezrieť návod a potom sa do toho len bez strachu pustiť.

Recept aj postup je tu


Farbu sme si namiešali s 1 čajovou lyžičkou destilovanej vody, potrebovali sme 3 šálky:

do prvej šálky sme pridali 0,5 čajovej lyžičky kakaa
do druhej šalky sme pridali 2,5 čajovej lyžičky kakaa
do tretej sme pridali oxid titaničitý, kúpila som tu,  ktorý sa používa aj v čisto prírodných mydlách pre bielu farbu, keďže olivový olej je zelený až hrôza :-)

Keď mydlo bolo v slabej stope ( teda vytiahneme ponorný mixér a kreslíme s kvapkajúcim mydlom cestičky, ktoré na povrchu ostávajú) rozdelili sme si polovicu mydla do dvoch nádob:
bielou sme farbili jednu polovicu mydla,
kakaom sme vytvorili dve farby, bledú a tmavú, teda druhú polovicu mydla sme si rozdelili na poly, na dve hnedé farby.

No a tu segrine prvé mydlo s bambuckým maslom a motýlim vzorom:










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára