sobota 2. januára 2016

VÝROBA KRÉMOVÉHO ANTIPERSPIRANTU

Tak tento antiperspirant zaručene funguje, vždy a všade.
Máme ho so sestrou odskúšaný aj v Dubaji v lete!!! aj v Indii v lete!!!
Totižto prežiť leto v týchto klímach je pre našinca naozaj strašné a už rozumiem výrokom, že kedysi v dobách anglickej koloniálnej histórie niektoré manželky britských kolonizátorov umreli po krátkom pobyte v Indii...ja som umrela skoro tiež...
Stačia 3 dni v teplotách nad 43 stupňov a pod pazuchami sa mi vytvoria boľavé vriedky až hrče, ako som časom zistila, tak z upchatých pórov, z komerčných antiperspirantov. Hlavne tých 24 hodinových.

Z domáceho antiperspirantu určite nie, celý zázrak je v prísade Oxid zinočnatý, biely prášok, ktorý je antiseptický, bez zápachu, absorbuje vlhkosť a teda príčinu zápachu potu.
Používa sa v krémoch na detské zadočky, v zubných pastách, maliari s ním maľujú olejomaľby ako s bielym pigmentom, využíva sa vo veľa produktoch prírodnej kozmetiky. Je potrebné s ním narábať opatrne, rýchlo sa vznesie do ovzdušia a môžete ho vdýchnuť, ja používam rúško na tvár pri práci s ním.


Recept na asi 60 ml antiperspirantu :

9 g oxidu zinočnatého
35 g destilovanej vody
50 ml nášho krému vyrobeného s emulgátorom Olivem 1000 ( výroba krému tu)




odvážime si najprv destilovanú vodu




odvážime si opatrne s rúškom oxid zinočnatý




pridáme do teplej vody zohriatej na 50 stupňov ( ja som bola lenivá na vodný kúpeľ a vodu som si prihriala v mikrovlnke ) a poriadne vymiešame, aby sa nám prášok úplne s vodou spojil




pridáme náš krém a znova dobre premiešame




vyšlo mi viac, ako sa zmestí do mojej nádobky, zvyšok si uskladním v chladničke, na horšie časy, keď nebudem stíhať vyrábať :-)

V prípade leta, skladujem v chladničke, cez zvyšok roka v kúpeľni, ale to isté ako pri kréme, bez dopadu slniečka, žiadna parapetná doska, mohol by nám krém aj antiperspirant splesnieť, keďže nemá žiadne stabilizátory ani inú chémiu :-)











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára