streda 11. mája 2016

ČISTIČ DO KÚPEĽNE Z KOKOSOVÉHO MYDLA NA PRANIE / BATHROOM CLEANER OF LAUNDRY COCONUT SOAP



Tento čistič som našla na niektorom americkom blogu, nepamätám si už kde, lebo ho už používam pár mesiacov.
This recipe I found on one American blog, I can not remember which one, since I have been using it already for few months.

My sme vo vani nemali penu do kúpeľa už viac ako rok, používame len šumivky a soli. Som tomu veľmi rada, deti sa kúpu skoro denne a teda tá vaňa tak aj vyzerá,  okraje ostávajú mastné od oleja zo šumiviek.
We didn´t use bubble bath in more then a year, we only use our bath bombs or our bath salt.

Hľadala som niečo, čo by bolo dostatočne rýchle a účinné a nemusela by som sa nadýchať ostrej citrusovej vône chemických prostriedkov, ktoré mňa osobne veľmi "urážajú" a kašlem v podstate počas celého čistenia kúpeľne či mám alebo nemám otvorené okno.
So I was looking for something strong and fast to clean grease bath after bath bombs oil, which would not make me cough so bad like commercial cleaners.

A našla:-)  dokonca som posunula na odskúšanie aj sestre a mame a sú spokojné.
Čistič aj krásne vonia, keďže do kokosového mydla na pranie som pridala skvelú kombináciu levandule a vanilky.
And I have found it :-) I also made my mom and sis to use it, and both are satisfied.
Bathroom cleaner smells lovely, because it is made of coconut laundry soap which i scented by lavender and vanilla.

Recept:
Recipe:

tento recept je na 300 ml flašku so sprejom
( zohnala som v Jysku, ale je mi to málo, mám ich 3 ks a stále dorábam, preto si recept urobte podľa objemu fľaše so sprejom, ktorý máte vy, napr. z čističu na sklo)
This recipe is for 300 ml spary bottle
( that was the only spray bottle I have found fast in Jysk shop, I purchased 3 pieces, but it is too small  and I keep making it and making it, so add accordingly the recipe to your spray bottle size)

- 300ml vody z vodovodu 300 ml of tap water

- 2 kopcovité polievkové lyžice nastrúhaného mydla na pranie ( nášho kokosového mydla na pranie) alebo iného z obchodu
2 full soop spoons of grated laundry soap ( use  our coconut laundry soap or any laundry soap bar you get in store )

- 1 kopcovitá polievková lyžica sódy bikarbóny
1 soup spoon of baking soda


Takúto fľašu so sprejom som zohnala. This is the spray bottle I managed to get.


na strúhadle som nastrúhala asi polovicu kokosového mydla na pranie (ale môžete použiť aj Lanzu alebo iné mydlo na pranie z obchodu, ak nechcete vyrábať vlastné)
On cheese greater I grated almost half bar of my coconut laundry soap ( but you can really use any laundry soap from store). 



Do vody som pridala nastrúhané mydlo a na miernom ohni sem- tam pomiešala kým sa nerospustilo.
Grated soap I added to water and place it on the stove on low heat to let it completely dissolve.


Takto vyzerá roztok , keď sa rozpustí mydlo. This is how it looks like dissolved.




Pridala som sódu bikarbónu a napriek peneniu poriadne rozmiešala, až sa rozpustila aj sóda.
Teraz by sa malo pridať aspoň 10 kvapiek levanduľovej esencie ( proti plesniam) a asi 10 kvapiek citrusovej silice ( pomaranč alebo grep alebo mandarinka)  proti bakteriám.
Ja som nepoužila žiadnu silicu, lebo mydlo krásne vonia levanduľou.
Then I added baking soda, it made little foam, mix it well untill baking soda dissolves too. 
Now you can add 10 drops of lavender essence ( anti-fungal)  and 10 drops of citrus essence
 ( orange or tangerines or grapefruit) anti-bacterial.
I didn´t add any, since I already had lavender essence in laundry soap.




Pri nalievaní to trochu penilo, musela som nalievať postupne.
By filling up the bottle I had to stop due to foam, take your time.

 

Pred použitím treba riadne pretrepať. Ja si nasprejujem vaňu, sprchový kút, umývadlá aj kachličky okolo, nechám aspoň 10 minút stáť a potom kefou alebo špongiou ( čím ste zvyknutý) poriadne vydrhnem a opláchnem horúcou vodou. Keďže čistič obsahuje mydlo, povrch po prejdení prstom krásne vrždí, ak by vám nepustilo všetku mastnotu, opakujte ešte raz, mne zatiaľ fungoval na prvý krát.
You need to shake it before the use. I spray whole bath tab and shower corner and sinks, also tiles around, leave it for 10 minutes or so and then scrub it hard. Rinse with hot water, done.
Since this bathroom cleaner contains soap, it de-grease properly, in case all oil is not gone form your bath, give it second time cleaning, but it worked for me on first time only.

A bonusom je tá vôňa, bez kašlania a dráždenia dýchacích ciest, dobrý pocit, že neobsahuje žiadnu chémiu a môžu vám kľudne asistovať pri čistení aj deti :-)
Bonus is the fresh and lovely smell in whole bathroom, so no irritation, good feel of no chemistry use and your kids can assist you :-)

A je to jeden z tých receptov, ktoré sú ekonomické, len pripomínam, že z necelého 1 kila kokosového oleja ( cca 8 eur) mi vyšlo 24 ks kokosového mydla na pranie a potrebovali sme necelú polovicu mydla do tohto receptu.
And it is one of those recipes, which are friendly to your wallet too, just to mention that from 1 kg of coconut oil I made 24 pieces of laundry soap bars and in this recipe I used half bar of soap.

Veľa zdaru!
Have fun!















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára