nedeľa 14. februára 2016

DECOUPAGE SVIEČOK FÉNOM

Milujem Vianoce, vlastne všetky 4 ročné obdobia, ale najviac Vianoce. Odkedy som žila v Nemecku, kde teda ľudia naozaj zdobia okná, dvere, dvory k príslušnému sviatku, túžila som po tom, že aj ja raz "keď budem veľká " :-) budem mať dom, kde budem vešať veniec na vchodové dvere, bráničku a mať výzdobu na jar, na jeseň, na Vianoce...
K Vianociam patria sviečky, nielen adventné, ale napríklad na stôl do ikebany a aj svietnik niekde na komodu.
V kvetinárstvach mávajú nádherné sviečky, ale tie ceny...a ja potrebujem minimálne 12 ks sviečok na Vianoce.
Po objavení servítkovej techniky som sa snažila experimentovať a prenášať servítky na sviečky, ale bolo to hrboľaté, pokrčené, veľakrát sa mi obrázok potrhal no a ten lep, či to nebude horieť s nejakým jedovatým výparom...až som raz narazila na techniku s fénom niekde na youtube.



Na sviečku sa pomocou papiera na pečenie nafénuje obrázok a to je všetko. Videla som aj zalievať servítku roztopeným voskom, ale to je tak prácne a stačí malá neopatrnosť, a vidieť kvaple vosku na obrázku.

Postup:


potrebujeme fén na najvyššej teplote, papier na pečenie, malý kúsok, ktorým sa dá obaliť sviečka a sviečky a servítky, ktoré chceme použiť.



Položíme len vrchnú vrstvu servítky na sviečku tam, kde ju chceme mať, používala som aj ryžový papier, s tým sa to robí asi najlepšie.



sviečku s obrázkom položíme do stredu papiera na pečenie a poriadne zatiahneme a rukami pevne držíme, fénujeme fénom najskôr okraje obrázku, pozor na prsty, aby ste sa nedopálili, treba si chytiť v takom uhle aby ste fénovali mimo svojej ruky ale zároveň stále pevne držali. Keď po chvíľke zbadáte, že Vám papier zmastnel, z roztápajúceho sa vosku, vypnite fén a opatrne papier otvorte a sviečku si presuňte ďalej tak, aby ste mohli zase papier okolo obrázku pritiahnuť a fúkať fénom na ďalšom mieste obrázku.
Takýmto spôsobom to opakujeme, kým nám nedrží celý obrázok na sviečke, mal by byť rovný a zaliaty tenkou vrstvou vosku, ktorý sme postupne topili fénom a zároveň pritláčali papierom na sviečku, preto sviečka vyzerá ako z obchodu, bez zvrásnenia obrázku.





Hotová sviečka. Samozrejme môžeme lepom pretrieť okraje a nasypať trblietky, na vianočných sviečkach to robievam, tieto sviečky som si robila na Valentína, dostala som kovaný vysoký stojan :-)



Snažila som sa vyhľadať fotky sviečok, ktoré som kedy robila, na ukážku, ale robievam to už toľko rokov, ako darčeky a na moju výzdobu v dome, že už ani neviem kde všetky tie fotky mám, našla som aspoň pár z posledných 2 rokov :-) Tak veľa zdaru.




















1 komentár: