sobota 26. decembra 2015

PRÍRODNÝ ODLIČOVAČ NA TVÁR Z MYDLOVÝCH ORECHOV

Keďže mi došiel môj odličovač na tvár, tentokrát som si nový urobila s foto-návodom, je to úplne jednoduchá vec, hotová za pár minút :-)

Hneď na začiatok napíšem, že už dlho neperiem nič s pracím prachom, veľakrát som sa vysypala z arielu aj z persilu, odkedy sa narodil môj syn, tak som prehodnotila pranie ako také...možno nemáme vybielené vecí zosvetlovačmi, ktoré obsahujú pracie prachy, ale všetko je čisté a navoňané mojou avivážou...
takže mydlové orechy mám vždy doma, kilové balenie mi vydrží cez rok a keď som si už zúfala pri mojej pleti ( mám diagnostikované acne vulgaris od 11 tich rokov) tak ma napadlo prírodný saponín, ktoré orechy obsahujú, jednoducho vyluhovať a túto vodičku zahustiť, odvtedy mám tento odličovač :-)





Recept:

1,5 dcl čistej vody
6 ks mydlových orechov
1,5 čajovej lyžičky guárovej gumy
pár kvapiek parfumu do kozmetiky ( pozor na silice, síce prírodné ale pri odličovaní očí štipľavé)

Postup:


mydlové orechy, nádobka na odličovač, 1,5 dcl čistej vody z vodovodu a ako zahusťovadlo guárová guma- biely prášok, ktorým sa zahusťujú napríklad jogurty



 
vodu dáme zovrieť, keď vrie, nasypeme 6 celých mydlových orechov

 

 orechy takto zapenia, vtedy sporák vypneme a necháme luhovať asi 30 minút



precedíme do nádoby cez sitko, orechy nechám uschnúť a vrátim k ostatným, stále s nimi môžeme prať


 
výluh zahustím asi 1,5 čajovej lyžičky guárovej gumy a dobre rozmiešam, aby mi neostali hrudky


 

získame takýto rôsol, ak sme veľmi zahustili, pridáme trochu vody a rozmiešame


 
použila som pár kvapiek ružičkového parfému do kozmetiky

skladujem v chladničke, inak by mi odličovač dlho nevydržal a zkysol by.
Odličujem sa nanesením odličovača na mokrú tvár, v očiach neštípe, ale vyhýbam sa im, rozotriem ho dobre prstami na viečkach, aby zišiel make-up, a namočeným vatovým tampónom zotriem, potom opláchnem.

Mojej sestre napríklad tento odličovač na očné tiene nevyhovuje a radšej si oči odličuje krémom, chvíľu trvá vymytie rôsolu z tváre, ale pleť sa mi nesťahuje a nesuší ako tomu bolo po použití komerčných odličovadiel.

Takže vyskúšajte.
Všetky suroviny na moju kozmetiku kupujem na týchto stránkach:

www.ekokoza.sk
www.murumuru.sk
www.mydlovysvet.sk

O mydlových orechoch nájdete plno článkov pod ekopraním alebo priamo vo wikipedii pod názvom mydelník.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára